Wegeburgery z czarnej fasoli.

Pyszne wegańskie burgery zrobione z czarnej fasoli, o smaku bbq.

Bardzo proste burgery, idealne do zamknięcia w bułeczkę z tego przepisu. Z domowym sosem bbq, burakiem dla koloru, łodyżkami kolendry. Możecie je zrobić z suchej, gotowanej fasoli, lub gotowej z puszki.

Przepis na maślane brioszki do burgerów.

Godzina na 6 kotlecików.

Birgery z czarnej fasoli:

  • 250g suchej fasoli czarnej (lub puszka gotowanej)
  • mały burak
  • duża czerwona cebula
  • ząbek czosnku
  • łodygi kolendry świeżej (można zastąpić kolendrą w ziarnach)
  • łyżeczka czosnku w proszku
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • łyżka musztardy
  • 3 łyżki bułki tartej
  • łyżeczka papryki słodkiej i słodkiej wędzonej
  • łyżeczki soli
  • świeże mielony pieprz
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki sosu BBQ
    • sos BBQ: 500ml passaty pomidorowej, 2 łyżki sosu sojowego, łyżeczka soli, 3 łyżeczki cukru brązowego, kilka kropel dymu wędzarniczego, ½ łyżeczki czosnku w proszku

Burgery z czarnej fasoli krok po kroku:

  1. Zaczynamy od namoczenia fasoli, co najmniej 6 godzin w wodzie, następnie odcedzamy, zalewamy świeża wodą i gotujemy z odrobiną sody i soli. Po godzinie fasola powinna być miękka.
  2. Przygotowujemy sos BBQ. Passate wlewamy na patelnie, dodajemy sos sojowy, kilka kropel dymu, sól, cukier, czosnek w proszku. Sos redukujemy na małym gazie, aż będzie gęsty.
  3. Ugotowaną fasole, tłuczemy przy pomocy widelca lub tłuczka do ziemniaków, chodzi o to, żeby fasola nie była papką, tylko miała wyczuwalne mniejsze i większe kawałki.
  4. Do fasoli ścieramy na małych oczkach buraka, dodajemy sos sojowy, posiekane łodygi kolendry, musztardę, olej, bułkę tartą i przyprawy.
  5. Cebulę kroimy w kostkę, czosnek ścieramy. Smażymy cebule z czosnkiem na oleju z odrobiną soli – dodajemy do fasoli.
  6. Do masy na burgery dodajemy 2 łyżki naszego domowego sosu BBQ. Mieszamy całość, przygotowujemy blaszkę z papierem do pieczenia.
  7. Formujemy burgery, z masy powinno wyjść 6 kotlecików. Bierzemy do łapek, formujemy kulkę, następnie spłaszczamy i kształtujemy boki, odkładamy na blaszkę.
  8. Pieczemy 40 minut w 200°C, góra-dół. Przed włożeniem do burgera, można je jeszcze usmażyć na patelni z odrobiną oleju.
  9. Składamy burgera, z naszym roślinnym koltecikiem, ja swoje zrobiłem z kiszonym, pomidorem, sałatą, czerwoną cebulą, listkami kolendry, sosem BBQ, limonkowym majonezem.

Smacznego! 🌱


Może spróbujesz:

Chamskie sajgonki warzywne z mięsnym tofu i słodkim sosem chilli.
Uniwersalne kotlety/burgery zero-waste, z warzyw po bulionie.
Wegeburgery z buraka, kaszy jaglanej i czerwonej fasoli.

👇🏻 Zapraszam na moje socjale 👇🏻


Sprawdź moje ostatnie przepisy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *